Medyczne opracowania statystyczne- co i jak

fesjonalne usługi statystyczne i na ich podstawie decydują, czy produkować dany produkt, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.Farmakologia- definicjaFarmakologia (gr. ???????? (phármakon) - lekarstwo, lógos - słowo, nauka) ? dzied

Medyczne opracowania statystyczne- co i jak Firmy farmaceutyczne, jak praktycznie każda inna dziedzina handlu i produkcji musi zlecić odpowiednie analizy rynkowe przed wypuszczeniem leku na sprzedaż. Korzystają z firm mających w ofercie np. i na ich podstawie decydują, czy produkować dany produkt, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.

Farmakologia- definicja

Farmakologia (gr. ???????? (phármakon) - lekarstwo, lógos - słowo, nauka) ? dziedzina medycyny i farmacji; nauka o działaniu leków, czyli mechanizmach ich działania na organizm oraz skutkach tego działania. Jako nauka zajmującą się najważniejszym aspektem leków, bywa czasami mylona z samą farmacją ? czyli dziedziną wiedzy nadrzędną w stosunku do wszystkich zagadnień dotyczących leków.

W szczególności farmakologia zajmuje się budową i właściwościami substancji chemicznych, które w określonych sytuacjach mają pozytywny wpływ na organizm, chemicznymi i biologicznymi mechanizmami działania tych substancji, reakcjami organizmów na te substancje, możliwościami zastosowań praktycznych w celu leczenia chorób lub ich zapobiegania, dawkowaniu tych substancji, działaniach ubocznych itp.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farmakologia


Potencjał rynkowy preparatu

Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.

Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.


Konkurencyjność

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.